Daisypath Happy Birthday tickers

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, July 6, 2008

CORETAN PERKENALAN

Assalamualaikum... Alhamdulillah, dengan izin Nya dapat saya menitipkan sedikit sebanyak ilmu yang ada untuk dikongsi bersama kawan2 dengan lahirnya teratak  TiNTa WaRdaH ini. Semoga dengan sedikit sebanyak coretan dalam teratak ini mampu memberi santapan rohani untuk kita sama-sama memperingatkan diri kita yang tak lepas dari lupa dan lalai. Sama2lah kita mengkoreksi diri, mudah-mudahan kita sentiasa mendapat rahmat dan keredhaanNya. Peringatan itu sangat penting sebagai makanan kepada hati kita. Sebagaimana kita tahu, manusia itu sentiasa alpa dan perlu sentiasa diingatkan. Sehubungan dengan itu, marilah kita sama-sama melapangkan masa untuk ke majlis-majlis ilmu dan usrah supaya dengan pengisian tersebut dapat memberikan kita ketenangan dan mengubat hati yang sakit.

***********************

Buat pengetahuan teman2, hari ini genaplah seminggu saya menempatkan diri di salah 1 IPTA yang ada di Malaysia. Walaupun saya hanya layak menempatkan diri di universiti awam di negeri kelahiran saya sendiri namun saya tetap bersyukur kehadrat Ilahi kerana memberi saya peluang untuk merasa suasana kehidupan sebagai seorang mahasiswa. Insya Allah akan saya jaga amanah ini dengan sebaik mungkin.

Ketika coretan ini ditulis, saya tetiba terkenangkan reaksi keluarga tentang penerimaan berita kejayaan saya ini. Betapa mereka semua mahukan saya berjaya dalam hidup, Alhamdulillah. Semoga di bumi UMK ini saya dapat mencari & menambah ilmu untuk bekalan masa hadapan & bekalan untuk bertemu Nya kelak.


Sebagai seorang yang bergelar mahasiswa & juga seorang hamba kepada pemilik langit & bumi ini, mungkin saya tidak mempunyai banyak masa untuk sentiasa diluangkan diteratak TiNTa WaRdaH ini. Namun begitu, diharapkan apa2 yang bakal saya coretkan nanti akan memberi faedah & pengajaran sekaligus boleh menambahkan ilmu rakan2 dalam mengharungi liku2 kehidupan yang semakin mencabar.

Akhir kata, semoga saya sentiasa istiqamah dalam memperjuangkan ilmu2 Allah, amin. Sekiranya terdapat sebarang kekurangan dan kesalahan dalam teratak TiNTa WaRdaH ini, saya memohon maaf. Sebarang komen atau penambahbaikan amat dialu-alukan.

wassalam

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...