Daisypath Happy Birthday tickers

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, December 13, 2011

coklat emulco

Hari nie tetiba mood blogging dtg..dtg tnpa diundang lak 2 ='.'= sy mmg minat tgk2 resepi kt blog2 resepi...teruja je nk bwt tp kadang2 ade antara resepi yg guna bahan2 yang saya xkenal & xpnh tahu...susah juga ye nk masak neh!

Excerlly (kesalahan ejaan~jgn tiru ejaan ini~hehe) bila sy baca bahan2 resepi terutamanya tuk buat kek, saya selalu terjumpa bahan nie [COKLAT EMULCO] apekebenda la tue ye??kadang2 resepi senang jer tapi bila mengandungi bahan yang kita xtahu apakah ia mesti hard to do kan.

Ermmm termenung panjang saya bila terkenangkan bahan2 seumpama ini..disebabkan teringin sangat nak tahu apakah makna disebalik 'coklat emulco' nie saya pn search la internet about what the meaning of benda alah nie.
antara contoh coklat emulco

******************************************

Rupa2nya benda alah nie sama je kot dengan serbuk coklat/koko cuma ianya dalam bentuk cecair/pes...ceh..ingatkan apebenda la,da la name susah nk sebut..terbelit lidah gitu..hik2.

Pasni leh r cuba wt resepi2 yang mengandungi benda alah nie..tapi kan,orang kata coklat emulco nie rasanya xsesedap serbuk coklat taw & kalau terlebih letak coklat emulco rasa kek kita akan jadi sedikit pahit..betul ke x wallahua'lam la sebab saya sdiri pn xpenah try lagi guna benda alah nie..hoho

Tapi kan..klu susah sgt nk jumpa coklat emulco @ xmo letak coklat emulco leh la gantikan ngan hershey's syrup.nk senang kan..xmo susah2..

contoh hershey's syrup

Okeh,skang saya da taw ape itu coklat emulco, lepas nie senang la nak wt kek...suka3 ^.^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...