Daisypath Happy Birthday tickers

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, August 20, 2008

Aku insan yang tak pernah serik!

Salam..post kali ni xmo panjang2 sebab aku x berapa nak sihat..sakitku menyerang lagi, semalaman xbley tdo..huk2

Aku insan yang tak pernah serik..itulah aku. Bila sakit bukan main lagi berazam nak berpantang tapi elok je dari sakit terus langgar pantang larang!aha..susah kan nak istiqomah ni..aku ni sebenarnya ada penyakit asma, sejak dari zaman sekolah lagi..aku pon tak taw dari mana aku dapat penyakit nie sebab aku lah satu2 nya insan yang ada asma dalam family aku..da nasib aku tersurat macam ni kan

Maybe aku kena asma nie sebab masa kecik2 dulu aku pernah lemas & aku juga pernah jatuh dari tempat yang tinggi. Nak kata aku nie seorang yang lasak, memang tak lah. Masa zaman sekolah dulu kerap kali aku berulang alik ke klinik, pagi2 buta lak tu..asma ni klu nak menyerang tak kira masa, kadang2 tu tengah syok tdo pon bley kena. Banyak kali jugak la pegi klinik kul 3 4 pagi semata2 nak sedut guna inhaler yang besar gedabak kat klinik tuh.


Bila da kena asma ni tak bley la nak lompat2 tak tentu pasal kang tak pasal2 aku masuk hospital!haha..buat keje pon tak boley penat2, nanti senang asma nak menyerang. Makan pon kena pantang..xboley makan makanan yang sejuk2 cam buah rambutan ke, tembikai ke..buah mata kucing lagi la, sangat2 berbisa lagi satu xbley minum ais. Tapi kekadang tu aku bedal je apa yang ada, bila malam menjelma mula la xbley tdo sebab sesak nafas..insaf jap!haha

Kawan2 pon ramai yang sedia maklum pasal aku, macam2 diorang suggest kat aku..ada yang suh minum susu kuda lah minum susu unta lah minum jus sarang burung walit lah & macam2 lagi lah suggestion mereka. Baik tak mereka?hehe tapi aku tetap aku, aku mane la bley terima benda2 yang macam g2..eeei loya aku...uwekk

Tau tak betapa seksanya bila asma menyerang, kadang2 rasa cam nak mati sebab sesak nafas..aku sangat berharap suatu hari nanti aku bebas dari penyakit nie..doakan aku ek

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...